torsdag 20 augusti 2009

Dagens bästa skämt 20/8 2009

Två drängar på 1800-talet var ute och plockade jordgubbar. Plötsligt började det regna och drängarna sprang in i kyrkan med jordgubbarna. Det bestämde sig för att sätta sig uppe i kyrktornet och dela upp bären. På vägen upp tappade dom två jordgubbar, men dom tänkte att dom kunde ta den sedan.
Sedan satte dom sig där uppe och en av drängarna började dela upp jordgubbarna:
-En gubbe till dig, en gubbe till mig, en gubbe till dig...
Lite senare kom ringaren upp för trappan för att ringa kyrkklockan. Halvvägs upp hörde han:
-En gubbe till dig, en gubbe till mig, en gubbe till dig...
Han sprang ner igen och hämtade prästen.
-Du kan inte tro vad jag just hörde.
Djävulen och Gud sitter uppe i kyrktornet och delar upp alla jordens människor mellan sig.
-Nej, det tror jag inte på! sa prästen.
-Följ med och hör själv! sa ringaren.
De två började gå upp för trappan till tornet.
-En gubbe till dig, en gubbe till mig...
Hördes det ovanifrån.
-Tror du mig nu då? frågade ringaren.
- Nja..Sa prästen tveksamt.
Just då hörde ringaren och prästen röster upp i tornet som sa:
-Så nu var det klart!
-Men vänta, vi glömde dom två gubbarna i trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar